Jen jedna dobíjecí stanice nestačí
RAKOVNÍK. Co myslíte? Je v Rakovníku dostačující počet nabíjecích stanic pro elektromobily? Člen zastupitelstva Dušan Korenko (KSČM) o tom přesvědčen není, a proto tuto otázku otevřel i na nedávné schůzi městského zastupitelstva. V názoru, že situace je v tomto ohledu zcela neuspokojivá a že by město mělo zpracovat k tématu studii dalšího rozvoje, ho podpořilo jen osm jeho kolegů napříč politickým spektrem.
„Já jsem kandidoval do zastupitelstva, aby se občanům v Rakovníku lépe žilo. Proto mimo jiné navrhuji začít pracovat na tom, aby se počet nabíjecích stanic pro elektromobily ve městě zvýšil. Podle mých informací je tu jen jedna,“ uvedl.
Na to vznesl radní Jiří Černý (ODS) otázku, kolik lidí má vlastně v Rakovníku elektroauto? Korenko reagoval připomínkou, že časem nám stejně nic jiného nezbude, než si je pořídit.
Za jeho názor se postavil i Jaroslav Satranský (Směr). „Navrhuji udělat studii, kde postavíme první dobíjecí místa. Počet elektrických aut se určitě zvyšuje,“ dodal.
Starosta Luděk Štíbr (ODS) uvedl, že trend stoupajícího počtu elektrických aut město vnímá. Zatím je jich přímo ve městě registrováno 171, ale většina je podnikových. „U sportovní haly v rámci její plánované rekonstrukce plánujeme nové parkoviště se zastřešením ze solárních panelů. A právě tam chystáme i dobíjecí místa pro elektromobily, protože to dává smysl,“ řekl. Zároveň upozornil, že se zřízením každého dobíjecího místa zároveň ubývá vždy jedno místo pro parkování ostatních vozidel, což může být zvláště na sídlištích velmi kontroverzní otázka.
Ke stávajícímu počtu dobíjecích stanic doplnil, že kromě dobíjecího místa u Kauflandu je jedno také v Autostopu, ale to je spíše určeno pro zákazníky prodejce vozů Škoda. „Město s tím počítá ve svém dalším rozvoji,“ uzavřel starosta.
Pavel Holub (ANO a ČSSD) doplnil, že u nových staveb už mají stavebníci ze zákona povinnost budovat parkovací místa s dobíjecími stanicemi. „Také v rámci rekonstrukce železniční stanice Rakovník vzniknou nabíjecí místa. Na ten vývoj se musíme připravit. Technických možností je spousta. Je potřeba začít řešit i celá sídliště. Když člověk nemá kde si auto dobít, tak si takové auto nekoupí,“ doplnil.
V hlasování o návrhu Dušana Korenka nechat zpracovat analýzu a plán rozvoje nabíjecích stanic ve městě bylo pro jen 9 členů zastupitelstva, 8 se zdrželo hlasování, takže návrh neprošel.
Pavel Sklenička