Úseky u Hořoviček a Hořesedel zprovozní současně
Dálnice do Karlových Varů za 3 roky
RAKOVNICKO. Letos Ředitelství silnic a dálnic zprovozní celkem 17 kilometrů dálnice D6 a chce ještě získat stavební povolení na dva úseky od Žalmanova přes Olšová Vrata až do Karlových Varů a začít je stavět příští rok. Dálnice z Prahy do Karlových Varů by tak měla být hotova za tři roky.
„Dálnice přibývá postupně, korálek za korálkem k finálnímu stavu,“ říká ředitel ŘSD Radek Mátl. Ze zhruba 114 kilometrů dlouhého spojení mezi hlavním městem a Karlovými Vary zbývá dokončit 56 kilometrů dálnice. Letos v září otevře ŘSD dva úseky ve Středočeském kraji a odpočívku Kolešov, na konci letošního roku pak dva kilometry dlouhý úsek navazující na obchvat Lubence.
15 kilometrů na Rakovnicku
V září zprovozní 15 kilometrů dálnice D6 ve středních Čechách, obchvaty Hořesedel a Hořoviček. „Řekl bych, že jde o nejhorší úseky, které teď na silnici I/6 jsou, protože jsou to průtahy obcemi. Částečně bychom měli letos zprovoznit i první dva kilometry dálnice těsně před Lubencem,“ řekl ředitel. ŘSD zároveň staví 12 km dlouhou část dálnice Petrohrad – Lubenec a letos v březnu začalo stavět osm kilometrů dlouhý úsek Knínice – Bošov. Nyní se tedy dohromady staví téměř 35 kilometrů dálnice D6.
„Letos ještě zahájíme sedm kilometrů dlouhý úsek Žalmanov – Knínice. A intenzivně dotahujeme přípravu dvou posledních úseků v Karlovarském kraji, od Žalmanova přes Olšová Vrata až do Karlových Varů, což je posledních 15 kilometrů. Letos bychom chtěli získat stavební povolení na oba úseky a příští rok zahájit. Dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary by měla být komplet hotová na konci roku 2028, což je pro ten region klíčová informace,“ říká Radek Mátl.
Úseky Hořesedly a Hořovičky se navíc povedlo při výstavbě spojit. Původně se předpokládalo, že úsek u Hořesedel se zprovozní pomocí provizorní komunikace a napojení zpět na I/6, ale díky urychlení prací na obchvatu Hořoviček se oba úseky otevřou ve stejný čas a ŘSD tak nemusí provizorní komunikaci stavět.
Vysokorychlostní váhy
V těchto dnes se také budují vysokorychlostní váhy na dálnici D6 u Unhoště. Stavební akce částečně omezí dopravu na necelé dva měsíce. Podle posledního sčítání dopravy tudy projede každý den v průměru 30 tisíc aut, z toho asi čtvrtinu tvoří nákladní vozidla, a ne všechna splňují váhový limit.
Na úseku dojde k instalaci měřícího zařízení, které zcela automaticky zaznamená hmotnost projíždějících vozidel a současně vyhodnotí naměřená data z pohledu možného spáchaní dopravního přestupku. V rámci akce dojde ke stavebnímu zásahu do předmětného úseku dálnice D6. Navržena je úprava vozovky před a za snímači v každém jízdním pásu, jak ve směru Praha, tak ve směru Karlovy Vary. Do vozovkového souvrství budou umístěny senzory s dalším zařízením a ocelový portál nad vozovkou bude osazen kamerami.
Po celou dobu bude provoz na dálnici D6 omezen jen částečně. Doprava bude vedena v režimu 2/1 jízdní pruhy. Rychlost bude v místě prací snížena na maximálně 80 km/h. Stavba bude rozdělena na dvě etapy. V 1. etapě dojde k uzavírce pravého jízdního pásu dálnice D6 směr Karlovy Vary, v rámci navazující 2. etapy dojde k uzavřením levého jízdního pásu dálnice D6 směr Praha.
Renáta Fryčová