Práce s sebou přinášejí i komplikace pro řidiče
Stavba dálnice běží podle plánu
KRUPÁ. Se stavbou úseku dálnice D6 Krupá-přeložka se začalo v březnu letošního roku. Celkem 6,5 kilometrů dálnice by mělo být dokončeno za dva roky. Stavaři pokračují podle plánu. Dokončení dálnice u Krupé přinese úlevu nejenom místním obyvatelům, ale i řidičům. S přeložkou, která odvede auta zcela mimo obec, zmizí i nebezpečná a často přetížená křižovatka Na Šustně. Práce na stavbě za 1,5 miliardy korun pokračují podle plánu.
Stavba mostů
Stavaři pracují jednak na mostech, které překonávají potoky, nejrůznější biokoridory a polní cesty, ale také na největší stavbě tohoto úseku, na celkem 805 metrů dlouhé mostní estakádě. „Piloty mají průměr 900 milimetrů a budou 14 až 20 metrů hluboko. Pilotů pro 805 metrů dlouhou estakádu bude celkem 524,“ vysvětlil při jejím založení tiskový mluvčí Ředitelství dálnic a silnic ČR, Jan Rýdl. Mostní estakáda byla navržena z důvodu problematického podloží, stejně jako je tomu i u Krušovic.
„Kromě budování násypů na dálnici probíhá výstavba spodní stavby estakády s pilíři a zároveň se již realizuje rámový most na levém jízdním pásu,“ uvedla začátkem prosince společnost Metrostav Infrastructure, zhotovitel stavby. A minulý týden došlo už k dokončení bednění stavby. „Komplet je zabedněno 70 metrové pole prvního taktu. Probíhá armování trámů. Předběžně se počítá s betonáží 1. traktu 26. listopadu. Pravidelně každý pátek probíhá betonáž pilířů, také podkladních betonů a základů,“ stojí na facebookovém profilu Dálnice D6.
Povolení na další úsek
A nedávno bylo vydáno i stavební povolení na další úsek dálnice vedoucí z Prahy do Karlových Varů. „Převážná část z 12,1 kilometrů dlouhé trasy, mimoúrovňová křižovatka Černčice, šestice mostů, příjezdy k dešťové usazovací nádrži či dvojice protihlukových stěn. To je část z celkových 26 stavebních objektů, na které Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) aktuálně získalo od Ministerstva dopravy stavební povolení. To se týká úseku Petrohrad – Lubenec, jehož stavbu plánuje ŘSD zahájit v roce 2023. K podání žádosti o vydání stavebního povolení došlo ze strany ŘSD letos v dubnu, načež 5. září zahájilo ministerstvo dopravy stavební řízení. Zároveň od druhé poloviny října běží stavební řízení na dalších sedm stavebních objektů tohoto úseku,“ stojí na webu.
Bahno na silnici
Stavba dálnice s sebou ale nese i komplikace pro řidiče. A ty nespočívají jen v krátkodobých uzavírkách stávající silnice I. třídy. V deštivých dnech problémy přináší i bahno, které těžké stroje vyvážejí ze stavby na silnice.
S tímto problémem se na nás, ale i na obec a Ředitelství silnic a dálnic ČR, obrátil i jeden z našich čtenářů. „Silnice je pokrytá bahnem a pokud prší, jako například v pátek 4. listopadu, je velice kluzká. Kromě toho v místě je zastávka autobusové dopravy a je to místo, kde děti z okolních obcí ráno a odpoledne přesedají mezi autobusy a bahnitou vozovku přecházejí. Stavem silnice jsou ohroženi všichni účastnici dopravy v daném místě,“ upozornil.
I přes veškerá úskalí se ale všichni těší na dokončení stavby, a především na zklidnění dopravy v obci. Stejně jako se tomu stalo po dokončení dálnice u Řevničova a Krušovic.
Renáta Fryčová