
Také silnice v Oráčově projde rekonstrukcí. Ale až po dostavbě kanalizace.
Kraj chce narovnat zatáčky na Jesenici a investovat tu 176 milionů
Rekonstrukci silnice odložilo odvolání
RAKOVNICKO. Už dlouhou dobu se hovoří o rekonstrukci silnice číslo II/228 vedoucí z Rakovníka do Jesenice. Už v minulý rok bylo požádáno o stavební povolení, jenže pak se dva účastníci řízení odvolali.
Kdy se se stavbou začne, zatím není jasné. Je potřeba učinit ještě spoustu kroků a významnou roli hrají také finance. „Dva účastníci stavebního řízení se odvolali, až se toto vyřeší, začne se s tvorbou prováděcí dokumentace,“ vysvětlila aktuální situaci tisková mluvčí krajské správy a údržby silnic Středočeského kraje Petra Kučerová.
Rekonstrukce počítá s úsekem dlouhým 17,9 kilometrů, a to od senomatské křižovatky za Rakovníkem až po křížení s Plzeňskou ulicí v Jesenici. „Stavba je plánovaná na stávající silnici II/228 v extravilánu a intravilánu měst a obcí Jesenice, Oráčov, Švihov, Pšovlky, Šanov, Senomaty, Rakovník. Stavba plně respektuje současný charakter území, dosavadní využití a zastavěnost území,“ uvedla.
V celém úseku dojde k obnově krytu vozovky a částečně k obnově podkladních vrstev, součástí stavby je rekonstrukce propustků a mostních objektů. V rámci oprav dojde k pročištění příkopů a podle potřeby také k úpravě svahů, kde u vyšších násypu a strmých svahů bude položena zatravňovací georohož.
Šířka silnice bude zachována, a to až na pár výjimek. „Dojde k lokálnímu rozšíření na vjezdu do městyse Senomaty s umístěním zklidňujícího prvku, kde dojde k provedení středního ostrůvku a vybočení pravého jízdního pruhu,“ řekla Petra Kučerová.
Za obcí, před železničním přejezdem u Rakovníka, je v plánu také rozšíření vozovky včetně rozšíření mostu. „V celé délce mimo obce bude doplněna nezpevněná krajnice v šíři 0,75 metru. Lokálně, v místě nedostatečné šířky, bude nezpevněná krajnice v šíří 0,5 metru,“ doplnila.
Dalším místem, které by mělo být rozšířeno, jsou nebezpečné zatáčky mezi Jesenicí a Oráčovem. Tam by se měla silnice „narovnat“. „V kilometru 2,32-2,40 dojde k částečnému odstranění skály a narovnání komunikace. Bude k tomu třeba dopracovat projektovou dokumentaci, získat potřebná povolení a souhlas majitelů dotčených pozemků,“ vysvětlila mluvčí.
„Při zahájení projekčních prací byl předpoklad staveních nákladů určen na 176 500 000 bez DPH. Přesné náklady budou známy po zpracování rozpočtu a dokončení výběrového řízení na zhotovitele. Projekt je připravován tak, aby jeho realizace byla spolufinancována z fondů EU.“
Renáta Fryčová