Součástí stavby Krupá, přeložka je i most přes Červený potok.
Na přeložce Krupé je založený první most
Stavba pokračuje podle plánu
KRUPÁ. Na dalším budovaném úseku dálnice D6 – přeložka Krupá, byl založen první most. Takřka hotová je i skrývka silnice a brzy se tak začne se zemními pracemi. Tento úsek dálnice by měl být hotový za dva roky.
Stavba přeložky Krupé byla slavnostně zahájena na začátku března. Na šest a půl kilometrů dlouhém úsek u dálnice bude stát pět mostních objektů v celkové délce 1 002 metrů, mimoúrovňová křižovatka a čtyři protihlukové stěny o délce 1 173 metrů. Práce, jejichž zhotovitelem je společnost Metrostav Infrastructure, zahrnují i úpravy ostatních komunikací či přeložky a úpravy inženýrských sítí, dále pak výkopy a násypy. Celková cena stavby je 1 543 000 korun.
„Stavba ,D6 Krupá, přeložka‘ je třetí stavbou ze souboru staveb v úseku Nové Strašecí – hranice Středočeského kraje. Vybudováním přeložky dojde k odlehčení dopravy v obci Krupá, kterou stávající silnice I/6 přímo prochází. Přeložka silnice I/6 přinese zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy v obci,“ stojí na webu Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD).
A minulý týden se stavba zaměřila na okolní toky. Byla zahájena stavba jednoho z výše zmíněných pěti mostních objektů. Jedná se o most, který převádí dálnici přes Červený potok. Došlo také k zatrubnění a regulaci Lišanského potoka a jeho okolí. Dokončena v nejbližší době bude také skrývka komunikace a začne se se zemními pracemi.
„Silnice I/6 v současné době zajišťuje hlavní silniční spojení ve směru Praha – Karlovy Vary – Cheb – hranice se Spolkovou republikou Německo a je jedním z nejzatíženějších silničních úseků na území České republiky. Stávající silnice má dvoupruhové uspořádání s nevyhovujícími směrovými a spádovými parametry. Dále nepostačuje narůstajícím intenzitám silniční dopravy a nezajišťuje její plynulost a bezpečnost,“ stojí na webu ŘSD.
Renáta Fryčová