Proč vázne oprava mostu u Šamotky?

RAKOVNÍK/ŠAMOTKA. Pro opravy silnic s jednosměrným provozem míváme pochopení, jen když netrvají moc dlouho. Běda ale, když při čekání ve frontě u semaforu nevidíme na stavbě človíčka a připadá nám, že od našeho projetí před několika dny se vůbec nic nezměnilo. K tomu stačí třicet stupňů za oknem automobilu a nervy jsou na pochodu.

Podobnou situaci dnes řidiči zažívají při výjezdu z Rakovníka na Nové Strašecí na mostu u Šamotky. Od 21. května zde probíhá oprava mostních závěrů. Podle mostního technika krajské správy silnic však stavba pokračuje podle harmonogramu. „Původní podpovrchové mostní závěry byly díky projíždění těžkých kamionů v naprosto dezolátním stavu. Museli jsme je vybourat, opravit nosnou konstrukci a nahradit je novými povrchovými závěry,“ vysvětlil nám Michal Šťastný.

Podle mostaře je nová technologie daleko odolnější než původní. Díky překrytí závěrů plechem a „pružné zálivce“ nebude do mostní konstrukce zatékat voda a pro řidiče bude přejíždění místa daleko komfortnější než dosud.

Proč je stavba, kterou provádí MaGe Construction, tak zdlouhavá, není způsobeno nedostatkem dělníků ani dobou dovolených, ale dodržováním technologických lhůt. „Původní závěry jsme nejdřív museli odstranit a napojovaná místa dobetonovat. Pak jsme teprve mohli nechat na míru vyrobit závěry nové. Že jste na stavbě občas neviděli dělníky, je dáno tím, že část prací probíhala i pod mostem,“ dokresluje Michal Šťastný.

V tomto týdnu má být zprovozněna polovina vozovky směrem od Rakovníka. Od 21. srpna by se po mostu mělo jezdit už v obou směrech a bez drncání.

Sláva Vaic

« Zpět